27. listopadu 2013

Rozšlápnuté brambory


Srandovní název, že? Pamatuju se, že takto nazvané brambory jsem viděla poprvé v jedné restauraci na jídelním lístku. Celá ta sranda spočívá v tom, že se brambory nejdřív uvaří a pak rozmáčknou, aby se pěkně propekly s kořením a olejem. Můžete je zkusit i rozšlápnout, ale já bych to nedělala.


Občas mám chuť na brambory opečené v ohýnku, jako to bývalo na podzim. Kde ty časy jsou, ohýnek už moc nepořádáme, protože ani není kde. Takže když mě popadne chuť na pečené brambory, rozšlápnutá brambora se tomu blíží asi nejvíce.

Jako hlavní ochucovací ingredience je tady kromě česneku použitá čerstvá majoránka. Možná se budete divit, protože venku už mrzne, ale já mám čerstvou majoránku pořád na balkoně a stále ještě se jí daří. Jo, ty naše české bylinky mají tuhý kořínek.


Na dvě přílohové porce jsem potřebovala

  • 6 menších brambor
  • snítku majoránky
  • velký stroužek česneku
  • olej ze sušených rajčat
  • sůl

Brambory jsem si očistila a celé jsem je ve slané vodě uvařila doměkka (hezky pod pokličkou, která ušetří až polovinu energie - jak jsem se včera dozvěděla). Brambory jsem pak rozložila na plech a mačkadlem na brambory lehce rozmáčkla.

V misce jsem si promíchala asi 4 lžíce oleje s utřeným česnekem a nasekanou majoránkou a mašlovačkou pomašlovala jednu bramboru po druhé. Plech jsem pak pekla v troubě na 200°C asi 40 minut dozlatova. Nakonec jsem je už jen dosolila.


Brambory jsou ideální přílohou k čemukoliv, ale taky jsou dobrou volbou jako hlavní jídlo. Samostatně je pak stačí servírovat třeba s jogurtem smíchaným s utřeným česnekem se solí a troškou chilli.