24. září 2013

Tvarohový cheesecake s ostružinami


Už je podzim, období hub a lesních procházek. I my jsme se nenechali zahanbit a o víkendu vyrazili na Komáří vížku na výlet. Nahoru vede dlouhá lanová dráha, takže se můžete pěkně ve dvojici nechat povozit a pokochat se okolní přírodou a výhledem. Když už jsme tam byli, řekli jsme si, že dolů půjdeme pěkně lesem a pohledáme nějaké ty houby, protože já mám houbový absťák.


Musím říct, že cesta dolů byla poměrně strmá, strmější, než jsem čekala. Les jsme prochodili křížem krážem a nenašli jsme téměř nic, jenom jednu babku. Nevím, čím to bylo, protože okolo rostlo nejedlých hub požehnaně. No, asi jsme neměli to štěstí, snad příště to bude lepší. Je totiž spousta receptů, do nichž bych se s radostí pustila, ale bez základní suroviny to jaksi nejde.


Projít se přírodou ale bylo opravdu uklidňující, dívat se na ní, jak se ukládá k odpočinku. Asi bychom to měli dělat častěji. Domů jsme ale přeci jenom s prázdnou nepřišli, do žaludku jsme si dali něco málo malin a s sebou donesli ostružiny. Co s nimi, no přeci do tvarohového cheesecaku!

Výhodou tohoto moučníku je, že se nemusíte zlobit s větší formou, každý dostane pěkně svojí porci v mističce. Ale je to takový cheesecake po česku, protože je z tvarohu, ale rozhodně stojí za to. Ostružiny už jen doplní souhru všech chutí, která je cokoliv, jen ne nudná!


Na dvě porce jsem potřebovala

  • čtyři máslové sušenky
  • lžíci rozpuštěného másla
  • 250g tvarohu
  • dvě lžíce třtinového cukru + trošku navrch
  • trošku citronové kůry
  • jedno vejce
  • hrst ostružin

Nejprve jsem si připravila spodní sušenkový korpus. Na ten jsem rozdrobila sušenky na prach a přidala k nim rozpuštěné máslo. Směs jsem pak vmáčkla do zapékacích mističek na dno. Na sušenky jsem pak ještě přidala několik ostružin.

V misce jsem důkladně promíchala tvaroh s cukrem, citronovou kůrou a vejcem a směs jsem rozdělila na sušenkový korpus s ostružinami. Povrch jsem ještě trochu posypala cukrem a dala vše péct do trouby předehřáté na 180°C asi na 30-40 minut, dokud tvarohová vrstva neztuhla.

Cheesecaky jsem pak vyndala a nechala vychladnout. Před podáváním jsem je ještě zasypala čerstvými ostružinami.