26. srpna 2013

Cheesecake brownies


Jak to tak vypadá, nakonec se tu budou sladké recepty vyskytovat častěji, než se původně zdálo. Plán byl takový, chtěla jsem vyzkoušet trošku alternativní recept na brownies, J. mě ale přesvědčil, že bych měla připravit právě tento recept. Poprvé jsem cheesecake brownies ochutnala na letošním Apetit pikniku, pro mě to bylo moc hutné a sladké, ale J. byl unešený. No a tak šel čas a u nás doma se o tomto dezertu začalo hovořit čím dál častěji, až vše vyvrcholilo v neděli a cheesecake brownies jsou na světě. 


Představuju si, že recept musí být určitě americký vynález, protože Američané a nikdo jiný musel toto spojení vymyslet. Je to každopádně nářez, pokud nemusíte moc sladké, tak rychle pryč. Pokud však ano, dostanete se do cukrářského nebe. Použila jsem recept Davida Lebovitze (a trošku si jej upravila) a jo, asi je to fakt jeden z nejlepších foodbloggerů.


Na formu o velikosti 25x25cm jsem potřebovala

  • 85g másla
  • 200g tmavé čokolády
  • 130g cukru
  • 2 vejce
  • 70g hladké mouky
  • půl deci mléka
  • 200g cream cheese (náhradou lze použít Buko)
  • žloutek
  • 75g cukru

Nejprve jsem si vyložila formu pečícím papírem. V hrnci jsem si na mírném plameni rozpustila máslo a na kousky nalámanou čokoládu. Přisypala jsem cukr, vejce, mouku, přilila mléko, promíchala a těsto na brownies přelila do formy.

Potom jsem si připravila cheesecakeovou část. Na ní jsem promíchala cream cheese se žloutkem a cukrem dohladka a lžící směs navrstvila na brownies. Pomocí lžíce jsem obě části trošku vmíchala do sebe, aby cheesecake nezůstal jen na povrchu.

Formu jsem dala péct do trouby předehřáté na 150°C asi na 30 minut nebo do doby, než se těsto upeče tak, aby se uprostřed ještě trochu klepalo.