14. června 2013

Špagety s čerstvými rajčaty a česnekem



Pomalu ale jistě se v obchodech potkáte s čerstvými rajčaty, která mají opravdovou rajčatovou chuť, kterou možná pamatujete ze zahrádky z dětství. Pokud jste si zvykli  kupovat tu hrůzu, kterou supermarkety nabízejí po většinu roku, tak ta chuť kvalitních rajčat vás překvapí.




Pokud kupujete rajčata, vybírejte ta na stonku, déle vydrží a jejich chuť a vůně je neodolatelná oproti těm bez stopky (čím to je?). A když už na taková rajčata narazíte a nechcete dělat čerstvý salát, připravte si tyto špagety. Na chvíli se ocitnete v Itálii, to vám garantuju.

Na dvě porce jsem potřebovala
  • množství špaget pro dva
  • 300g cherry rajčat
  • dva velké stroužky česneku
  • snítku oregana
  • čtyři lžíce olivového oleje
  • sůl
  • pepř
  • parmazán


Špagety jsem si dala vařit. Mezitím jsem si rozehřála olivový olej na pánvi, rajčata přepůlila a řeznou stranou položila na pánev. Rajčata jsem opékala asi 5 minut, než začala měknout. Pak jsem je postupně vařečkou zploštěla, aby z nich vytekla šťáva a přidala na plátky nakrájený česnek.

Po asi další minutě jsem rajčata promíchala a šťáva z rajčat s olejem vytvořila lehkou omáčku s kusy rajčat a česneku. Přidala jsem do ní nasekané oregano, dosolila, opepřila a nakonec přidala hotové špagety. Na talíři jsem je ještě zasypala parmazánem.